Organisation

Vi är en statlig myndighet, placerad i Gävle, som startade den 1 juni 2018. Myndigheten leds av en generaldirektör och verksamheten är uppdelad i tre funktioner; Analys och utvärdering - Kommunikation, samverkan och internationalisering - Planering och administration.

Man i fåtölj.Man i fåtölj.

Vi visar vägen

Myndigheten för arbetsmiljökunskap står för ett arbetsmiljöarbete som ständigt ligger steget före och tar arbetet för en god och hälsosam arbetsmiljö in i framtiden. Vår roll är att skapa förutsättningar för både ett hållbart arbetsliv men även för ett friskt liv den dag vi väljer att sluta arbeta.

Vi sprider kunskap om vad god arbetsmiljö är och hur detta är kopplat till välmående medarbetare, produktivitet och attraktiva arbetsplatser.

Vår huvudsakliga uppgift är att vara en samordnande funktion som samlar in, sammanställer och förmedlar arbetsmiljökunskap så att den blir lätt att ta till sig och användbar i praktiken. En viktig del av vårt uppdrag är också att blicka framåt och sammanställa kunskap om framtidens arbetsliv.

Vi ska kort och gott visa vägen. En väg som är lättnavigerad och har sin grund i aktuell forskning.

Nader Ahmadi, generaldirektör

Funktioner och personal

På myndigheten arbetar totalt 17 medarbetare och vi är organiserade inom nedanstående tre funktioner.

Ledningsgrupp

Ledningsgruppens funktion är att vara rådgivande till generaldirektören i såväl strategiska som operativa frågor. Ledningsgruppen består av generaldirektören och funktionssamordnarna för de tre funktionerna.

  • Nader Ahmadi

    Nader Ahmadi

    Generaldirektör

    026-14 84 00

  • Anna Mannikoff

    Anna Mannikoff

    Stf. GD, funktionssamordnare för analys och utvärdering

    026-14 84 00

  • Joakim Silfverberg

    Joakim Silfverberg

    Funktionssamordnare för kommunikation, samverkan och internationalisering

    026-14 84 00

  • Sofia Bernhard

    HR-ansvarig

    026-14 84 00